önskar finna en tollare

Her kan du poste alt som har med omplassering å gjøre. Dette gjelder for alle type raser, hjelp oss så våre firebente venner får et trygt hjem.

Moderator: Globale moderatorer

önskar finna en tollare

Innlegg e.asp » 31 Mar 2010, 19:42

Hej!

Vi är ett par som önskar oss en tollare men som inte riktigt har tiden för en valp så vi är på jakt efter någon lite äldre
eller någon som har sänts tillbaka till kenneln.

Kan börja att berätta lite om mig själv. Jag heter Erica Asplund och är 23 år,
bor numera i Norge sen ett par år tillbaka och har precis köpt hus med min sambo Frank Sandmo.
Vi är båda uppvuxna med hundar- Franks familj har haft både golden retrievers och border collies och
vi har en golden kennel hemma hos min familj, BeActives heter den om du skulle vilja kika in.

Jag har tidigare haft en tollartik som jag har tränat mycket i agility, lydnad, working test, spår mm. tyvärr gick hon bort för två år sen
och lämnade ett stort hål. Att ta in en ny familjemedlem är ett stort steg och då vi inte vill ha en valp
så sätter det en hel del krav på vilken hund vi letar efter. Dessutom så är det en viss sträcka att köra
så vi vill gärna att det fungerar.

Jag jobbar halvtid och oftast kvällar medans min sambo har ett vanligt 8-4 jobb vilket innebär att det inte
blir mycket ensamtid för hunden, max 2 timmar vilket vi såklart undviker i början.
Vi bor som sagt i ett hus med liten tomt och har många fina områden omkring oss,
Lillehammer är känt för sin vackra natur.

Min dröm är att kunna träna hund och ha kul tillsammans med den, agility, bruks, spår och lydnad är det jag tränat
innan och vilket som hamnar i fokus hänger helt på vilket hunden själv visar mest intresse för-
träning ska vara kul för båda!

Mvh Erica och Frank
e.asp
Streifer
Streifer

Gå til Omplassering

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest