La ut et spor til Tinka i skogen i helga på rundt 200 meter, og en del vinkler, husker ikke nøyaktig.
Sjefen selv hadde selvsagt ikke med markeringsbånd, men tenkte at det kunne da ikke være så vanskelig å kjenne seg igjen i skogen..............
Så da gikk vi da.. I blåbærlyngen gikk hun med veldig høy neste, men likevel veldig presist og tok alle vinklene greit, så da lot jeg det gå. Ikke så stas å stikke hodet nedi der kanskje. Da vi kom til gresssletta satte hun nesa ordentlig i bakken igjen med en gang. Så gikk vi bortover da, til vi kom til en plass der jeg mente det lå en vinkel til høyre, og Tinka stoppa opp og begynte å styre veldig der. Men til høyre skulle hun ikke. Vi sto rååålenge å "krangla" om hvor vi skulle, men etter hvert nektet hun å dra til høyre. Hun skulle tilbake hun nemlig!! Og jeg tenkte at hun fikk ferten på sporet bakover, altså at hun tenkte å gå tilbake. Men noe annet hadde ikke frøkna tenkt seg, og jeg bare ga opp hele greia og gikk tilbake med henne. Avsluttet sporgåinga og tenkte på hva som hadde blitt feil. Tinka går fremdeles med nesa i bakken, og jeg tenker at jeg har tidenes teiteste hund. Så slår hun plutselig til venstre og drar meg med, og jeg følger på, samme for meg hvilken vei vi tar tilbake liksom. Og gjett da.... Hun finner et godbitdebot!!!!

Jeg hadde feil hele tiden

Resten av sporet klarte hun glimrende, bare fører klarte å holde meningene sine for seg selv
Da følte jeg meg TEIT da

Men litt "morsomt" også xD