Trassalderen?

Det som ikke passer inn i andre forum kan skrives her

Moderator: Globale moderatorer

Re: Trassalderen?

Innlegg Reno » 15 Jul 2010, 09:26

Da hadde jeg bare latt han fått en timeout i buret...
DET fungerer på Winnetou ihvertfall.

Når han blir stressa og oppjaga, trenger han det virkelig, da er han det vi kaller hyper,
oversliteen, eller overtrøtt.

Eksempelet var har om dagen, vi hadde gått i et par timer inne i fjellet, han svømte, bada, plasket og lekte hele tiden.
For uten om løp og jaktet på det som gikk an å jakte på.
Han ble bare mer og mer gira.
Da vi kom tilbake til vogna, ble han helt vill omtrent, ligger ved vannet, og han hadde seff ikke fått nok.
Han var stokk døv, og hørte ikke i det hele tatt.
Da satt jeg han i buret, og han sank sammen som en sekk. Og sovna tvert, der sov han ihvertfall en time.. :roll:

Da han hadde bitetokter da han var mindre, gjorde vi det samme, men lot han komme ut, da vi så han roa seg..

Så er det som du sier, er det mulig det er for det han egentlig er sliten og trøtt, men ikke greier å slappe av selv.
Det der er vi flere som har slitt med her inne.

Har du ikke bur, kan du binde han fast i et bordbein eller noe, bare til han får roa seg..

Tolleren er lett og omstille, den finner seg i det meste, så jeg for min del tror ikke det er håndteringa som valp som er problemet her,
ikke hos noen av oss..
Hos deg, kanskje overgira, hos meg, bare egenrådighet, for det jeg har vært for ettergivende..

Men enig med deg, en bruker mye energi på ting en kunne ha brukt andre steder i stedet..
Går nok over en gang, bare når liksom..
Reno, Winnetou og Gro

http://rewiros.blogspot.com/

Toller er tingen
over og under
finnes det ingen
Brukerens avatar
Reno
Gullposter
Gullposter

Re: Trassalderen?

Innlegg Tussi » 15 Jul 2010, 21:49

Når det gjelder biting, så vil det gå over. Hos Ludvig gikk det over da han mistet valpetennene og fikk vanlige tenner.. Kjøp litt "taggete" leker som hun kan tygge litt på, greit at de har litt å sysselsette seg med. Men jeg husker den tiden veldig godt, så ut som man hadde vært i krigen, iallfall på hendene, for tennene dems er veldig skarpe som små. Men trøst deg med at det blir bedre, må bare igjennom en periode. Vi brukte også å stenge han inne når han var altfor oppgiret og bet mye, og da ble han rolig etterhvert..

Når det gjelder lydighet er det av og til de legger igjen ørene hjemme. Der er det nok trening på innkalling som gjelder, og gjerne være litt streng, det har hjulpet hos oss, og han hører mye mer på de som snakker litt hardt til han. Vi har heldigvis ikke vært plaget av at han stikker av, så der kan jeg desverre ikke komme med noen tips. Lykke til.
Tussi
Streifer
Streifer

Forrige

Gå til Generelt om Tollern

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 1 gjest